Google Ads a 4 základné formy reklamy v Google
Takmer 4 000 000 vyhľadávaní za jednu minútu v priemere. To je číslo, ktorým sa môže pochváliť vyhľadávač Google a zároveň fakt, že ide o naozaj často využívaný nástroj k hľadaniu konkrétnych vecí pomocou zadaných slov alebo výrazov.
- O niečo menšie, avšak určite tiež vysoké číslo dosahuje aj u slovenských užívateľov.
Preto je z hľadiska reklamy vhodné umiestniť ju práve sem, respektíve do internetového vyhľadávača. Skúsme sa tak konkrétnejšie zamerať na Google Ads a 4 základné formy reklamy v Google.
Search Network alebo inzerovanie vo vyhľadávacej sieti. Ide o klasický spôsob zobrazenia reklamy pri zobrazovaní relevantných výsledkov k hľadaným výrazom, respektíve kľúčovým slovám. Od klasických, organických výsledkov sa líši zeleným označením Reklama. Ide o stručnú textovú formu, ktorá by však v prípade efektivity mala disponovať atraktívnym obsahom.
Display Network alebo obsahová sieť sú v podstate grafické formy zobrazenia, čiže si môžeme predstaviť bannery a responzívne bannery. V niektorých prípadoch ale túto reklamu tvorí text, no skôr výnimočne. Nachádzajú sa na webových stránkach a užívateľovi sú poskytnuté na základe kľúčových slov, ktoré sa relevantne zhodujú s obsahom konkrétnej webovej stránky. Na akej stránke sa tento typ reklamy objaví? Túto možnosť si môžete zvoliť sám.
Shopping Ads, čiže nákupné reklamy sú funkčné pre e-shopy a vo vyhľadávači sa zobrazujú priamo vo forme obrázku a cenovky. Kliknutím na túto reklamu sa užívateľ dostane priamo do konkrétneho e-shopu, ktorý tento vyhľadaný tovar ponúka. Tým pádom je možné prakticky okamžite vytvoriť objednávku. V takomto prípade je však potrebné mať vytvorený účet v obchodníckom centre Google.
V neposlednom rade ale nezabúdajme na efektívne video kampane. Ide o známu formu reklamy v trvaní cca 15 sekúnd vo forme Ads v Youtube. Spravidla sa spustia takmer vždy pri začiatku videa.